Zasvätenie neviniatok
Nevesta, ktorá sa teší z manželských práv a výsad ako všetky ostatné, má právo na svojho ženícha, patrí jej; spolu s ním sa stáva vlastníckou aj celého jeho majetku. Vstupuje s ním do jednoty srdca a duše, ducha, mysle a vôle, vo všetkom sa stávajú jedno; z toho vyplýva, že má účasť na jeho zámeroch, nariadeniach a na jeho diele. Takto sa Boh Otec, ako svätý a verný ženích, chce zjednotiť s Pannou Máriou, aby sa v plnosti tešila z jeho osoby, aby užívala celé jeho vlastníctvo, poklady a slávu; chce spolu s ňou uskutočňovať všetky svoje zámery.
(Jean Jacques Olier, „La vie intérieure de Marie“ – Máriin vnútorný život)
V Apokalypse sa okrem „veľkého znamenia“ ženy (Zjv 12, 1) objavuje aj „iné znamenie na nebi: veľký ohnivý drak“ (Zjv 12, 3), ktorý symbolizuje satana, zosobnenú moc zla, a spolu s ním všetky sily zla, ktoré pôsobia v dejinách a stavajú sa proti poslaniu Cirkvi Aj v tejto situácii Mária osvecuje spoločenstvo veriacich: prv, než sa nepriateľskosť moci zla, ktorá sa javí ako úporná opozícia, dotkne Kristových učeníkov, obracia sa proti jeho Matke. Aby uchránila život Syna pred tými, ktorí sa ho boja, lebo vidia v ňom nebezpečenstvo a vlastné ohrozenie, Mária musí utekať s Jozefom a dieťaťom do Egypta (Mt 2, 13-15).
Takto Mária pomáha Cirkvi uvedomiť si, že život sa stále nachádza v centre veľkého zápasu medzi dobrom a zlom, medzi svetlom a temnotou. Novonarodené dieťa (Zjv 12, 4), ktoré chcel drak prehltnúť, je predobrazom Krista zrodeného z Márie, „keď prišla plnosť času“ (Gal 4, 4); Krista, ktorého má Cirkev neustále prinášať ľuďom v rôznych historických obdobiach. Ale istým spôsobom je to aj predobraz každého človeka, každého dieťaťa, najmä každej slabej a ohrozenej bytosti, pretože – ako pripomína II. vatikánsky koncil – „Boží Syn sa svojím vtelením istým spôsobom zjednotil s každým človekom“ (Gaudium et spes, č. 22). Práve v „tele“ každého človeka Kristus sa neustále zjavuje a vytvára s nami spoločenstvo, a tak odvrhnutie života človeka, ktoré sa deje rôznymi formami, je v podstate odvrhnutím Krista. Toto je tá strhujúca a zároveň náročná pravda, ktorú nám Kristus zjavuje a ktorú jeho Cirkev neúnavne ohlasuje: „Kto prijme jedno takéto dieťa v mojom mene, mňa prijíma“ (Mt 18, 5). „Veru, hovorím vám: Čokoľvek ste urobili jednému z týchto mojich najmenších bratov, mne ste urobili“ (Mt 25, 40).
(Ján Pavol II., Evangelium vitae, 104)
„Ľudia zaväzujú Boha Otca k zázrakom do takej miery, do akej veria v Jeho otcovstvo.“
Mario de Fiesole,
Celá Malosť, s. 87